Get Adobe Flash player

Услуге за одржавање мрежа и рачунара

СЕМ пружа услугу одржавања рачунара и рачунарских мрежа. Потпуно се можете ослонити на нас и препустити нам одржавање ваших рачунара, сервера, локалних мрежа, оперативних система и разних апликација, обезбеђивање заштите мреже путем Firewall-а, организовање заштите од вируса, организовање дељења података на локалној мрежи, Backup и заштита ваших података и свих осталих ствари које су неопходне за несметано функицонисање вашег информационог система.


Зашто мала и средња предузећа имају уговоре о одржавању мреже и рачунара?

Да би један информациони систем добро функционисао потребно му је редовно одржавање.
Само одржавање информационог система можемо сврстати у три категорије:

  • Превентивно одржавање
  • Проактивно одржавања
  • Интервентно одржавање
  • Превентивно одржавање подразумева периодичне акције на информационом систему, као што су физичко ћишћење опреме, дефрагментација дискова, анализе системских логова, ажурирање оперативних система и апликација итд.

Проактивно ожавање подразумева коришћење разних мониторинг алата који ће нас на време обавестити да је нови проблем на путу и тиме нам омогућити да решимо проблем пре него што он уопште и појави. Пример за то је S.M.A.R.T. технологија уграђена у хард дискове, путем које добијамо информацију да је хард диск почео да отказује и то много пре него што корисник уопште може да примети да проблем постоји.

Интервентно одржавање подразумева реаговање на проблем у тренутку када се он појави. Најбитнија је брзина реакције, односно што краће време одзива на пријављени проблем. Такође, изузетно је битно да се проблем што пре реши или ако у датој ситуацији решење није могуће, да се на неки начин проблем премости, а све у циљу враћања информационог система у функцију.

Поред проблема са хардвером – физичком опремом, постоје и свакодневни проблеми са софтвером који значајно утичу на функционисање оперативних система. Сведоци сте честих потешкоћа које се јављају у свакодневном раду, а које уопште не би требале да постоје. Блокирају се програми, не можете да пустите документ на штампање, Интернет Еxплорер не ради, различите неправилности у раду, губе се подаци и сл.

Код наших људи постоји мишљење да је то све нормално и сасвим уобичајено да у току рада, постоје и проблеми. Узрок тога је неадекватна или непостојећа техничка подршка. У таквим ситуацијама помоћ се углавном тражи у аматерском окружењу где се проблеми решавају стихијски. Решити последицу што пре како би се на брзину наплатиле услуге и како би запослени добио могућност да настави са радом. Међутим врло брзо проблем се јавља изнова јер очигледно није установљен његов стваран узрок. Што због незнања, што због нестручности разних сервисера овакви проблеми се стално јављају. Заправо такви проблеми њима иду на руку, јер постоје инциденти, а од инцидената (пријаве проблема у раду са рачунарима) се и живи. Што их више има, више има и интервенција, а тиме је и зарада већа. Користећи неискуство, незнање и лаковерност клијената створена је заблуда да су рачунари нужно зло и да знају и те како да нам загорчају живот на послу. Многи имају и аверзију према њима.

Међутим ствари стоје сасвим другачије!

Рачунарска технологија је толико напредовала да модерни рачунари имају јако добре перформансе. Са бзим рачунарима, легалним оперативним системима Windows© XP, 7, 8, 8.1 Office© 2007, 2010 и 2013 апликацијама, рачунари који су заштићени добрим антивирус софтвером генерално не би требали да имају никакве сметње и проблеме у раду, уколико корисник поштује правила за рад и коришћењу рачунара.

Сви наши клијенти су навикнути на несметани рад  и практично добрим функционисањем рачунара и рачунарских мрежа њихово окружење постаје једна здрава средина у којој је врло пријатно обављати свој посао, стиче се утисак да се пословање не одвија више као раније, уз свакодневне прекиде и стресове.


Зашто све функционише баш тако?

Наравно, одговор је због превентивног и проактивног одржавања рачунара и рачунарске опреме. Овај вид одржавања подразумева сталне контроле и праћења у раду чији је резултат проналажење проблема у њиховом зачетку или и пре тога, када се уочавају могућности да до проблема дође.

Да би све ово функционисало како треба потребан је људски фактор који је незамењива карика у ланцу одржавања рачунара и пратеће опреме. То је чврста карика која је увек на првом месту у ланцу. Од ње зависе све остале. Чврстину те карике чине знање и искуство стручног лица тј. сервисера.

СЕМ постоји преко 20 година. Поседујемо велико искуство и знање. Наши запослени су сертификовани за такав рад и кључни су фактор доброг фукционисања једног информационог система.

Поред великог искуства издвајамо да је наша мисија Квалитетна Услуга и Задовољни Клијенти. Само на такав начин стварамо могућности да се развијамо даље и напредујемо заједно са вама.

Оно што нас издваја од других осим квалитета је и брзина одазива на захтев наших клијената. У већини случајева одазив на инцидент се остварује у року од неколико минута где неко од наших сервисера остварује конекцију на рачунар клијента и решава проблем.

Сви корисници преко нашег сајта, остварују могућност директног повезивања њиховог рачунара са нашим сервис цалл центром где се даље утврђује тј. дијагностикује проблем, а затим исти и решава.

Одазив на захтев клијената зависи од уговореног пакета одржавања мреже и рачунара. Сваки уговор обухвата одржавање десктоп и нотебоок рачунара, сервера,скенера, принтера, Мицрософт Оперативних система ( Windows© 7, Windows© XP и осталих), Microsoft© програмских пакета ( Office© 2007, 2010, Internet Explorer©, Outlook Express© итд. ), антивирус и фиреwалл програма, осталих легалних програма инсталираних на рачунару за које постоји адекватан суппорт, роутера, wирелесс уређаја, мрежне опреме, Интернет конекција.
Износ месечне накнаде одржавања зависи од врсте пакета услуга, броја корисника и количине опреме који су обухваћени уговором.


Пакети услуга одржавања које нудимо су:

1. Основни пакет

  • Месечно одржавање 8 сати 5 радних дана (понедељак – петак, 7.00 – 15.00)
  • Најкасније време реаговања до 24 часа по пријави

2. Основни пакет са скраћеним временом реаговања

  • Месечно одржавање 8 сати, 5 радних дана (понедељак-петак, 7.00 – 15.00)
  • Најкасније време реаговања до 4 часа по пријави

3. Проширени основни пакет

  • Месечно одржавање 8 сати 6 радних дана (понедељак-петак, 7.00 – 15.00 + субота 7.00 – 13.00)
  • Најкасније време реаговања до 4 часова по пријави
  • Удаљени надзор рачунарске мреже и сервера (ако корисник има потребну инфраструктуру).

4. 24×7 Non-Stop

  • Месечно одржавање 24 сата 7 радних дана нон-стоп
  • Најкасније време реаговања до 4 часова по пријави
  • Удаљени надзор рачунарске мреже и сервера (ако корисник има потребну инфраструктуру)

Сви пакети подразумевају тренутну подршку путем ремоте конекције

(уколико корисник има потребну инфраструктуру)

Следећа опрема се обухвата уговором о одржавању:
  • Сви сервер,десктоп и нотебоок рачунари – хардвер
  • Штампачи
  • Активна и пасивна мрежна опрема
  • Интернет конекција до главног интернет роутера
  • Microsoft© оперативни системи и програмски пакети
  • Антивирус програми са лиценцом
  • Остали програми са лиценцом и техничком подршком произвођача
Следећу опрема се не може обухватити стандардним уговором за одржавање:
  • Рачунари специјалне намене као што су на пример PC базирани дијагностички уређаји или рачунари за управљање процесима
  • Рачунари са Linux, Unix и другим оперативним системима за које не постоји техничка подршка
  • Програми  и апликације за које не постоји техничка подршка произвођача
  • Нелиценцирани програми и апликације