Get Adobe Flash player

СЕРВИС ШТАМПАЧА

feature_plotters

Штампачи су електронски уређаји који изискују редовне (превентивне) сервисе после одређеног броја одштампаних копија. Превентивним сервисима се правовремено уочавају и замењују дотрајали делови штампача, чиме ћете продужити радни век штампача. Поред тога, превентивним сервисима ћете континуирано одржати висок квалитет отиска и правилно функционисање ласерског штампача.

Врши се комплетно чишћење штампача у које спада:
  • одстрањивање свих нечистоћа које се појаве у штампачу
  • чишћење виталних делова и склопова
  • чишћење сензора за папир
  • подешавање „степ“ хода као и осталих радних параметара
  • одржавање гумених и зупчастих преносних механизама тефлонског и гуменог ваљка
  • одржавање сензора за правилан рад
  • замена контролера
  • замена глава штампача

Веома је важно да су климатски услови стабилни у просторијама у којима се налазе ласерски стампачи, јер тај параметар директно утиче на рад стампача. Ту треба посебно нагласити избегавање наглих температурних промена.


Данас се рад у канцеларијским, али и осталим видовима пословања не може замислити без ласерског штампача, који ће нам на папир брзо и прецизно одштампати све оно што пожелимо. Куповина ласерских штампача и њихова експлоатација никада није била јефтинија и приступачнија. Рециклажа тонер касета ових уређаја је постала финансијски изузетно повољна, чак и неколико пута јефтинија од оригиналних тонер касета. Квалитет рециклираних тонера је све бољи.

Код нас је “HP” (Hewlett Packard) најзаступљенији произвођач ласерских штампача. Међутим поред “HP”-а и остали произвођачи су све квалитетнији и конкурентнији. “CANON” је практично компатибилан са “HP”-ом. “Samsung” је све бољи и бољи и квалитетом и квантитеом је скоро достигао “HP” и “Canon” на нашем тржишту. Ту су и све присутнији “Lexmark”, повремено сјајни модели “Xerox”-а, “Brother”, “Epson”-а итд. Сви ови урђаји имају неки свој век трајања.

Систем сервисирања и одржавања ласерских штампача зависи од жеље корисника колико поуздан уређај жели да има.

По питању одржавања ласерских штампача у пракси се искристалисало пар профила корисника:
  • Редовно одржавање – Овај вид сервисирања штампача је најбољи и одлика је корисника који на дневном нивоу зависе од велике количине штампаног материјала. Најбољи примери су: државне установе, велика Правна лица која се баве производњом и трговином, банке… Такве институције не могу себи да дозволе застој у раду који би им проузроковао квар на штампачу. Зато се оваква правна лица увек одлучују на редовно одржавање штампаца.
  • Повремено одрзавање – За ову опцију се одлучују углавном правна лица и физичка лица која желе да им штампачи дуго и квалитетно раде. Повремено (бар једном годишње) чишћење је лек који чини да Ваш принтер ради лепо, дуго и квалитетно.
  • Сервисирање по потреби – За ову опцију се одлучују углавном корисници који имају мањи обим штампе. У ову групу спадају углавном они којих има највише код нас и који размишљају по систему: „дај да ми траје што дуже је могуће а да не морам ни динар да потрошим на одржавање“. Веровали или не, код неких модела штампача и овај слоган има смисла.
  • Сервисирање само при озбиљнијим кваровима – У ову групу корисника спадају они који цекају озбиљнији квар јер не зеле или немају времена да размисљају о сервису Стампаца… Углавном зеле да се поправи тај уређај скоро без обзира на цену сервиса јер нису склони порменама.

Пронађите се у једној од ових група…


Матричне штампаче отписују као „производ из прошлог века“ већ десетак година, али ситуација у пракси је другачија и они још увек имају своју примену. Књиговође, мењачнице, кладионице, агенције за регистрацију возила, шпедиције и још многи други веома активно користе матричне штампаче. Нови уређаји овог типа и дан данас коштају као бољи ласерски штампач у ценовном рангу од 200 и више евра.
Суштина сервиса и одржавања ових уређаја је редовно чишћење и онда могу да трају веома дуго! Подмазивање је главни проблем матричних штамшача, због количине отпада од папира и прашине коју сакупљају (јер су због начина штампе углавном отворени).


Canon-Inkjet-printer

За разлику од ласерских и матричних штампача, “INK-JET” штампачи не захтевају толико чишћења и сервиса, али су значајно скупљи за експлоатацију због цена кертриџа и због тога што могу да штампају мале количине отисака.
Велика већина кварова код ИнкЈет штампача су везани за кертриџе који се осуше од некоришћења или код модела где је глава штампача унутар самог штампача па долази до квара исте.

Нема посебних препорука и савета око одржавања ових типова штампача.